Qual a ponta de um 530da e39??

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stoca3
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Re: Qual a ponta de um 530da e39??

Mensagem por stoca3 »

Boas, alguem sabe como se vê os menus escondidos no 530d??

Eu faço quase 250 de ponteiro, com repro, e não dá mais, pois corta, mas chega lá num instante :onfire :onfire
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525_tds
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Re: Qual a ponta de um 530da e39??

Mensagem por 525_tds »

stoca3 Escreveu:Boas, alguem sabe como se vê os menus escondidos no 530d??

Eu faço quase 250 de ponteiro, com repro, e não dá mais, pois corta, mas chega lá num instante :onfire :onfire
Tens de desbloquer, primeiro soma os numeros do teu VIN (cHassis), imagina que todos somados dava 28, através do checkcontrol entras nos menus, e so vais ter acesso ao 1 e 2 (teste do quadrante) os restantes vao dizer-te lock on, continuando avancas até ao menu 19, nesse carregas com o botao do reset dos kilometros e vais carregando até chegares ao valor do teu vin, ou seja no meu exemplo o numero 28 e depois confirmas com o outro botao! e voilá menus todos em modo lock OFF.

Daqui para frente ficam sempre desbloqueados, excepto se desligares a bateria, volta a fazer reset e a ficar lock on!

Os que mais uso são o da rotação motor/velocidade e temperatura do motor!

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V8MPower
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Re: Qual a ponta de um 530da e39??

Mensagem por V8MPower »

Basicamente e resumindo é assim....ao dares à chaves com as portas todas fechadas, etc...carregas antes mesmo de a rodar no botão da direita do quadrante e rodas a chave logo de seguida para posição mesmo antes de ligar motor.
Passado alguns segundos em vez de dizer "check control ok" surge é um menu onde teras de fazer uma conta com o numero de Vin do teu carro, que pode ser verificado nesse menu ou num autocolante no chassi, normalmente se abrires o capot encontra-se no lado direito mesmo por de cima da torre do amortecedor, onde tem o codigo da cor do carro etc...
Somas os numeros e irá dar um codigo que colocas no menu de desbloqueio dos menus OBD escondidos, salvo erro o menu 19.
Atenção que sempre que der um erro qualquer no quadrante, tipo portas abertas, luzes, etc...é o suficiente para desaparecer este menu escondido e ai terás de começar do zero, ou seja, desligar o carro e ao ligar novamente tens de carregar no botão do lado direito (onde colocar km a zero), ao mesmo tempo que dás à chave.
As opções que tens no menu são as seguintes...só nunca testei a ultima que diz "Reset", pois ninguem sabe ao certo o que faz e não quero arriscar, todas as outras podes ver à vontade:


How to get to the OBC codes:

There are two buttons on the instrument panel. The button to the lower left of the speedometer is the reset button for the trip odometer, which I'll call the Reset or R button. The button to the lower right of the tachometer is the check control key, which I'll call the Check or C button. If you don't have both of these buttons�and the check control indicator�on your instrument panel, this isn't likely to work for you.

The first step is to start the car. (It may also work if the key is turned to position 1 or 2 without staring the engine; I didn't try.) Now hold in the Check button. The check control indicator will read "CHECK CONTROL OK". Keep holding the button. After a few seconds the indicator will go blank, and after a few seconds more the indicator will display "TEST-NR. 01". Now release the Check button.

At this point you can press the Check button briefly to cycle through each available test, or hold it in for a few seconds to exit the test mode.

In each test, you can press the Reset button to cycle through any displays that might be available in the current test (however, some tests use the Reset button to CHANGE the current value, which could be very bad�read the rest of this page before using the Reset button!). Here's what comes up for test 01. The first line is the initial display, and each subsequent line is displayed for each press of the Reset button. These displays are usually centered in the check indicator, but I won't attempt to imitate that here. I've added comments to explain the displays I think I understand.

TEST-NR. 01
FGSTNR: GM615xx (VIN serial number, censored)
K: 7744
BMWTNR: 8387061
CI:12 DI:06 BI:09
DAT: 43/98 (week and year of manufacture)
HW:04 SW:1100/1100
ZYL:08 M:4 S:4095 (cylinders, and what else?)
CAN:02 AEND:14

There's a lot of information here. You'll notice here that the OBC's native language is German�"cylinder" is represented by ZYL because that's the abbreviation for the German word "Zylinder". You'll see other examples below of German words and metric units appearing in these OBC displays, regardless of what language the OBC usually uses to communicate with you.

At first, tests 01 and 02 are the only test you'll be able to access. The rest of the tests are normally locked. Test 02 is simple:

TEST-NR. 02
(Instrument test)

This test works only when the key is in position 1, NOT when the car is running. Press Reset and all of the gauges and lamps in the instrument cluster come to life. All the lamps except for the warning indicators (such as overheating and low oil) come on. I presume the "idiot lights" are connected directly to their respective sensors so they still work even if the OBC dies.

The speedometer and tachometer move on their own from one extreme to the other, so if you want to get a picture of your speedometer reading 155 without leaving the garage, this is the way to do it. (This is not how I made my autobahn video, though.

TEST-NR. 06
TNK: 7.5/31.0/38.5L (current fuel levels: left, right, total)
TNKANZ: 39.4L PHASE1 (average total fuel level)

This test relates to the fuel tank. I left the numbers in to assist with the explanation, but you'll get different numbers. The first two numbers seem to be independent fuel-level measurements; the third is the sum of the first two. My car has some kind of "reserve" gas tank with a rated capacity of "approximately 10 liters", so maybe the first number is the reserve tank. The first two readings bounce around a lot when the car is moving, suggesting that the fuel-level sensors respond fast enough to show the fuel sloshing around in the tank.

The first value also starts out higher than it ought to be and declines over the first ten minutes of operation to a stable value. The second number starts out low and increases, while the third number remains relatively stable but still moves around. For example, on my first trip after making these measurements, the TNK values started out at 19.6/19.7/39.3 and declined to 6.9/31.2/38.1 within a few minutes. I assume the dashboard fuel gauge ignores the first value as long as there's fuel left in the main tank, since it seems fairly consistent from one trip to the next. I've had trouble with my OBC being overoptimistic about its driving range estimates right after the car is started when the tank is near empty, though, and I think this shows why.

The German word Anzahl means "quantity". The TNKANZ value seems to indicate the average fuel level over some period. And what does PHASE1 mean?

TEST-NR. 07
KTMP: xxx�C (engine core temperature)
N: xxxxx U/MIN (engine RPM)
ATMP: +xx.0�C (ambient temperature)

It was 65�F when I took these readings (about 18�C) and the core temperature stabilized at about 108�C, which seems about right. My car idles at about 500 RPM, a value which is difficult to read precisely from the tachometer.

TEST-NR. 08
V: xxx KM/H (current velocity)

TEST-NR. 09
VB: xx.x V (battery voltage)

Tests 08 and 09 have just one display each, and both are somewhat useful. My battery voltage, idling in the garage, was around 13.5 V.

TEST-NR. 10
LAND: 02 US (country of sale?)

TEST-NR. 11
EINHEIT 1: F7
EINHEIT 2: FA
EINHEIT 3: 4A

Einheit means "unit". Units 1 through 3, then, and each seems to have a hexadecimal (base-16) number associated with it. Intriguing, eh? It gets better later on.

TEST-NR. 12
VANK: xxx.x KM/H
ANK: --:--

On my car, VANK was 077.6 KM/H. Could ANK be from the German word Ankunftszeit for "time of arrival"? That would explain why it was blank, since I didn't have a destination programmed when I read out these values. In this case, VANK could be average speed for the purpose of calculating time of arrival, left over from the last trip.

TEST-NR. 13
GONG?

This one is the audio equivalent of Test 02. Instead of testing the lights, it tests the sounds. You'll hear, in order, the tones for the Memo, Outdoor Temperature Alert, Limit/Code, and Check Control chimes.

TEST-NR. 14
DIAG: 1 C7 81 000
DIAG: 2 00 00 000
DIAG: 3 00 00 000
DIAG: 4 00 00 000
DIAG: 5 00 00 000

These would presumably change if your car has accumulated diagnostic codes for some failure. I don't know what C7 81 means; I've seen my car do the occasional strange thing, but nothing bad has happened. At least as far as I know.

Now, here we get into the most intriguing test:

TEST-NR. 15
PORT A00: xxxxxxxx
PORT A01: 00000111
PORT A02: xx0x0001
PORT A03: 00000011
PORT A04: 000x0101
PORT A05: 001B1111
PORT A06: 00110101
PORT B00: xxxxxxxx
PORT B01: 00100010
PORT B02: xx0x0110
PORT B03: x0111001
PORT B04: 000x1111
PORT B05: 11100111
PORT B06: 00000000

Here we have some cool stuff. These appear to be register values from some type of microprocessor, displayed in binary. The 0's and 1's showed here were stable when I read out these values; the x's were toggling between 0 and 1. I didn't take any time to try to figure out what these bits mean, with one exception:

Notice the "B" in register A05�I discovered that this bit is connected to the button on the turn-signal stalk that controls the on-board computer (OBC) displays that normally appear in the check control indicator. Normally this bit is 0; press the OBC stalk button and it goes to 1.

TEST-NR. 16
OELTEMP: -48�C

This means "oil temp," but I'm pretty sure the oil was a lot warmer. In fact, I'm pretty sure there isn't anything on my car that can be this cold. So it's a mystery.

TEST-NR. 17
RCC-EMPF.: ----MIN

I have no idea what this means.

TEST-NR. 18
(No response to Reset on this test.)

TEST-NR. 19
LOCK: OFF (press Reset to turn the lock back on)

TEST-NR. 20
KVBR: 1000

This "test" is actually a way to adjust the OBC's fuel consumption factor. There's a sensor in the fuel injector system that indicates fuel consumption back to the OBC. This "KVBR" value is used to calibrate that sensor using the following process:

1. Reset one of the OBC mileage indicators and the trip odometer, and fill your tank.
2. Record the actual fuel consumption for your car over a long period (one to two months at least).
3. Divide this reading into the trip odometer value to calculate your actual mileage.
4. Divide this result by the OBC indicated mileage over the same period and multiply by 1000.

You now have your fuel consumption factor. To enter the factor into the OBC, get into Test 20 and press Reset. This will start the KVBR value counting down. It will count down to 750, then start over at 1250. A crude user interface to be sure, but it works.

You probably don't need to change the KVBR value; the default value of 1000 should be accurate. And if your calculated fuel consumption factor is outside the 750�1250 range, there's probably something wrong.

TEST-NR. 21
RESET?

Be careful here too�I didn't try the Reset button on this one, because I assume it resets the whole OBC. This could be a very bad thing.
http://www.youtube.com/user/V8MPowerPT
viewtopic.php?f=59&t=36027
(oOO \ (||||)(||||) / OOo) Link da "Besta"! \_+--OO------------OO--+_/
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stoca3
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Re: Qual a ponta de um 530da e39??

Mensagem por stoca3 »

Boas, muito obrigado, pelas explicações :fixe :fixe
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525_tds
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Re: Qual a ponta de um 530da e39??

Mensagem por 525_tds »

Boas, eu no meu quando me dá algum erro no quadrante ou aviso do género porta aberta, os menus desaparecem, mas não preciso desligar o carro, basta ir ao checkcontrol, escolher o menu e entrar, nem preciso de ir desbloquear novamente!

Só volta a bloquear se eu for ao menu de bloqueio/desbloqueio (19) e der ordem para bloquear, ou se desligar a bateria.

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marco pires
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Re: Qual a ponta de um 530da e39??

Mensagem por marco pires »

525_tds Escreveu:Boas, eu no meu quando me dá algum erro no quadrante ou aviso do género porta aberta, os menus desaparecem, mas não preciso desligar o carro, basta ir ao checkcontrol, escolher o menu e entrar, nem preciso de ir desbloquear novamente!

Só volta a bloquear se eu for ao menu de bloqueio/desbloqueio (19) e der ordem para bloquear, ou se desligar a bateria.

qual é o teu?

low OBC ou high OBC?
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525_tds
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Re: Qual a ponta de um 530da e39??

Mensagem por 525_tds »

marco pires Escreveu:
525_tds Escreveu:Boas, eu no meu quando me dá algum erro no quadrante ou aviso do género porta aberta, os menus desaparecem, mas não preciso desligar o carro, basta ir ao checkcontrol, escolher o menu e entrar, nem preciso de ir desbloquear novamente!

Só volta a bloquear se eu for ao menu de bloqueio/desbloqueio (19) e der ordem para bloquear, ou se desligar a bateria.

qual é o teu?

low OBC ou high OBC?
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Re: Qual a ponta de um 530da e39??

Mensagem por giwasa »

stoca pede ao homem da repro para te por o corte ás 5250 rpms. o meu 330d cortava aí e nunca tive problem :fixe
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Re: Qual a ponta de um 530da e39??

Mensagem por r.barradas »

E ja agora qual a velocidade de ponta segundo esses dados maravilhosos de um 530i e39??
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My Project : viewtopic.php?f=59&t=49065&hilit=bmw+530i+e39

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Re: Qual a ponta de um 530da e39??

Mensagem por giwasa »

penso que fazia 250 e limitava :fixe :fixe de certeza :driving

pois já o 528i com 193 cvs ja fazia 238 kmh real... o 530i com 231 cvs limitava.


o unico carro com motor 3,000 de 231 cvs que nao fazia 250 e limitava era o 330 cabrio.. fazia 245 reais a direito.. mas assim que embalava numa descida cortava tambem logo :driving
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Re: Qual a ponta de um 530da e39??

Mensagem por stoca3 »

giwasa Escreveu:stoca pede ao homem da repro para te por o corte ás 5250 rpms. o meu 330d cortava aí e nunca tive problem :fixe
Boas, estou á espera que a embraiagem de pastilhas que coloquei, acame mais um pouco, pois esta muito bruta, mudar o sensor map do turbo, e está pronto para mais uma etapa na repro :assubiar :assubiar

Abraço
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Re: Qual a ponta de um 530da e39??

Mensagem por r.barradas »

giwasa Escreveu:penso que fazia 250 e limitava :fixe :fixe de certeza :driving

pois já o 528i com 193 cvs ja fazia 238 kmh real... o 530i com 231 cvs limitava.


o unico carro com motor 3,000 de 231 cvs que nao fazia 250 e limitava era o 330 cabrio.. fazia 245 reais a direito.. mas assim que embalava numa descida cortava tambem logo :driving
Eu ainda n tive tempo nenhum livre, para combinar ctg pa irmos la ao almeida & lamas, pa eles darem um pouco mais de alma. Eles la tiram o corte ou aumentam? Sendo assim fica a fazer que rpm?? e ha algum ganho de velocidade? ou fica pelos 250??
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Re: Qual a ponta de um 530da e39??

Mensagem por giwasa »

atrasam o corte para mais tarde e ganhas mais ponta :fixe
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Re: Qual a ponta de um 530da e39??

Mensagem por marco pires »

uma pergunta simples e directa:

será que uma MAF em más condições pode dificultar que se atinga a velocidade maxima?

eu pergunto isto porque eu na minha 530d dava cerca de 240km/h de ponteiro,e agora aquilo para passar dos 220/225 km/h é um problema,e atenção que tenho repro,contudo e apesar de ter repro sempre notei que esta não me garantiu uma grande velocidade de ponta,mas mais a força a baixos regimes que é brutal(e por causa disso já me mandou um volante do motor para as couves).

de qualquer forma conseguia com aparente á vontade velocidades de 240km/h,e agora aquilo está dificil,uma coisa que se calhar convem referir,é que destas ultimas vezes em que experimentei isso,tinha sempre o vento de frente e soprava relativamente forte.

será que o vento tem alguma influencia,ou será algo mecanico,é que brevemente tenho que ir á revisão,e assim aproveitava para mandar ver algum componente,porque a minha ideia não é dizer que tenho dificuldade em atingir esta ou aquela velocidade,mas ir já com a ideia formada do que possa ser(MAF,turbo cansado,ou outra cena),e mandar verificar especificamente a peça em questão.

se tiverem alguma ideia agradecia,tanto mais que não interpreto isto como algo que possa estar errado,mas muito provavelmente mais um complexo psicologico da minha parte,será? :think
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Marco Barbosa
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Re: Qual a ponta de um 530da e39??

Mensagem por Marco Barbosa »

Boas, já tentei fazer isso no meu carro e não consigo obter a desbloqueamento dos menus.
Talvez seja por não saber ao certo o número de chassi e não saber se se conta as letras e números, ou como se faz a soma dos números.
Se houver alguém que me possa informar fico grato.
Obrigado e cumprimentos.

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